آخرین اخبار
کد مطلب: 125010
فقط يک تيم مي تواند ما را شکست دهد؛
اگر آرزوي مرحله دوم را داريم، بايد متفاوت کار کنيم
تاریخ انتشار : 1396/03/25 11:12:42
نمایش : 2924
سرمربي تيم ملي: در ۴۸ ساعت گذشته همه مي‌گوييد دومين صعود متوالي به جام جهاني است؛ الان بپرسيد بعدش چي؟ برنامه‌تان براي آنجا چيست؟
به گزارش خبرنگار سلام لردگان، به نقل از فدراسيون فوتبال؛ کارلوس کي روش در نشست صميمانه عصر امروز خود با سردبيران رسانه هاي ورزشي که در مرکز ملي فوتبال برگزار شد عنوان کرد: تيم ملي دستاورد فوق العاده اي در مسير صعود به جام جهاني داشته و اين اتفاق بسيار مهمي است. در يک سال گذشته به رغم وجود موانع متعدد، رسيدن به اين جايگاه بسيار با اهميت است.با توجه به مشکلات دروني و خارجي و با وجود اعتبار بين المللي که داشتيم، جايگاه بسيار خوبي براي تيم ملي ايران به دست آورديم.خوشحالم نه تنها زودتر از رقباي خود در قاره آسيا بلکه به عنوان دومين تيم دنيا راهي جام جهاني روسيه شديم. 
وي ادامه داد: در خارج از کشور با مشکلاتي که از آن صحبت مي کنيم، آشنا نيستند اما دقيقا در داخل شرايط به گونه اي است که برخي ممکن است فکر کنند دستاورد آساني را به ارمغان آورديم.دستاوردي که به وسيله تيم ملي فوتبال ايران به ارمغان آمد، کار بسيار مهمي بود و براي آن تلاش زيادي صورت گرفت. ژاپن، عربستان، کره جنوبي، قطر و امارات با سرمايه گذاري بسيار بالا هنوز موفق به صعود به جام جهاني نشدند و اين نشان مي دهد که تيم ملي ايران کار بسيار مهمي را انجام داده است. 
سرمربي تيم ملي خاطرنشان کرد: همه بايد در کنار هم تلاش کنيم و همديگر را مورد تحسين قرار دهيم. در کنار تمام اين مسايل بايد از زحمات باشگاه ها و مربيان آنها براي اين رسيدن به اين رشد و موفقيت تقدير شود و مطمئنا بدون حضور مربيان باشگاهي و زحمات و کمک و همکاري آنان دستيابي به موفقيت آسان و شدني نبود. 
کي روش درباره صحبت هاي امروز رئيس جمهوري در خصوص اينکه 80 ميليون ايراني با يک مليت و قلب واحد در کنار هم هستند، گفت: تنها راه رسيدن به موفقيت در مسير بيش رو و تکرار شادي و موفقيت اين است که همه با هم از برنامه آماده سازي تيم ملي فوتبال حمايت کنيم.کار آماده سازي تيم ملي بايد هرچه سريعتر صورت گيرد.اگر آماده سازي فوق العاده اي براي تيم نداشته باشيم و به همين وضع رضايت دهيم؛ به روسيه مي رويم و سه بازي را انجام مي دهيم و بر مي گرديم که اين در جا زدن است.مي توانيم بهتر از اين عمل کنيم، زيرا توقع مردم بزرگ ايران و شما رسانه ها اين است که يک قدم جلوتر برويم.هواداران فوتبال ايران مي خواهند تيم ايران همچون جام جهاني قبل که مقابل آرژانتين و نيجريه خوب ظاهر شد، به دنبال تکرار اين موفقيت و غرور ملي باشيم.
سرمربي تيم ملي ادامه داد: از رئيس جمهور تشکر مي کنم به خاطر حمايتي که بعد از بازي با آرژانتين از ما کردند. آن قدر حس خوبي داشتم که مي توانستم پرواز کنم. وقتي افرادي مثل دکتر ظريف و رئيس جمهور محترم دکتر روحاني صحبت هايي درباره تيم ملي مي‌کنند آن زمان مطمئن مي‌شويم و ايمان پيدا مي‌کنيم که کار درستي را انجام مي‌دهيم.
کي روش درباره بازي دوستانه با تيم هاي بزرگ دنيا گفت:بعضي ها در دانشگاه دولتي درس مي خوانند و برخي هم در دانشگاه هاي خصوصي.  اين امر مصداق فوتبال و بازي هاي دوستانه است.ما دوست داريم با برزيل و انگليس بازي کنيم ولي شايد آن ها نخواهند.اگر فکر کنيم بازي با برزيل و تيم هاي بزرگ اهميت زيادي دارد، اشتباه است. بايد طبق توانايي هاي خودمان با بهترين تيم ها بازي کنيم و قدم به قدم پيش برويم. زماني که به مصاف تيم بزرگي مانند آرژانتين مي رويم بايد آن تيم هم از ما چيزي ياد بگيرد. بعضي ها فکر مي کنند بازي با برزيل و آرژانتين بهترين بازي براي تمرين است. شما قبل از من با برزيل بازي کرديد ولي حاصل تان از آن بازي چي شد؟ غرورتان شکست، من نمي گويم با بهترين ها بازي کنيد اما بايد قدم به قدم توانا شويم و مثل بازي با آرژانتين اگر دوباره به تيمي در آن سطح خورديم، آنها باشند که از ما ياد مي گيرند.
وي ادامه داد:اگر اجازه دهيد از خضوع و افتادگى خارج شوم. مردم و هواداران فوتبال را مى شناسم. همانگونه آنها مى توانند همه چيز به ما بدهند مي توانند همه چيز را هم از ما بگيرند.در دوره قبلي مردم انتظار نداشتند به جام جهاني برويم اما اگر اين اتفاق نمي افتاد، عصبانى مى شدند. اکنون اين توانايى را داريم که به پيشرفت و رکوردي جديد دست يابيم.
کي روش افزود: بعد از اينکه بازى با ازبکستان تمام شد با يکى از هم تيمى هايم شوخى مى کردم و گفتم فقط يک تيم مى تواند ما را در آسيا شکست دهد و خوشبختانه آن تيم روى نيمکت خودمان نشسته است.ما الان 30 بازيکن يکدست داريم و به جايگاهي رسيده ايم که بازيکن فيکس و نيمکت نشين نداريم، همه آماده بازي هستند با اين حال در کنار اين شرايط بايد سخت کار کنيم با وجود اينکه پنجاه درصد از شاکله اصلي تيم ملي در خارج از کشور هستند.بايد براي همه بازيکنان فرصت هاي يکسان ايجاد کنيم و در اين راه نياز به يک برنامه کامل داريم اين درصورتي است که تيم ملي فوتبال ايران در ٤ جام جهاني قبلي بعد از مرحله گروهي به خانه برگشته است.اگر آرزوي حضور در مرحله دوم داريم، بايد متفاوت کار کنيم. همه با هم و برنامه آماده سازي مدون و متفاوت باشد، اگر با اقدامات و نسخه هاي قبلي حرکت کنيم، فوتبال ايران دستاوردي مثل گذشته خواهد داشت.
سرمربي تيم ملي خاطرنشان کرد: بار ديگر تکرار مي کنم، سئوال اصلي امروز اين نيست که تيم ملي براي مردم چه کاري مي تواند بکند، بلکه سئوال اين است که فوتبال براي تيم ملي چه کاري مي تواند بکند؟ بايد با اتحاد کار کنيم و حمايت همه جانبه از تيم ملي فوتبال لازم است. به قول و وعده ها نمي توان اتکا کرد، اگر حمايت هاي مالي لازم براي بازي هاي دوستانه خوب و اردوها انجام نشود، موفق نمي شويم.امکانات زيربنايي و ساختاري فوتبال بايد بهبود يابد و در زمين هايي تمرين کنيم که به بهتر شدن و سرعت بازي کمک کند.
وي افزود: همان گونه که ديديد ديدار انگليس و فرانسه با سرعت بالايي برگزار شد به گونه اي که چشم من از ديدن آن بازي خسته شد.تصور کنيد بازيکنان ايران بايد ٩٠ دقيقه با آن سرعت با آن تيم ها بازي کنند. در هر حال دو حالت وجود دارد يا شما از تيم حمايت مي کنيد يا اينکه از فرمول معروف استفاده کنيد و در آخر بگوئيد مربي خوب نبود و موفق نشديم.اگر بخواهيم برنامه اشاره شده را پياده کنيم، نياز به حمايت مالي داريم. اگر من مهندس هستم مي‌گويم ديواري که من مي‌بينيم يک يا دو يا سه سال ديگر روي سر شما فروخواهد ريخت. من با کمال احترام به شما مي‌گويم ما اکنون اول آسيا هستيم و تمام تيم‌ها را هم شکست داده‌ايم صدرنشين گروه هم هستيم با همين شرايط  مردم ما را باور دارند. فوتبال پايه و زير ساخت‌ها تجهيزات مي‌خواهد. فوتبال بايد رو به جلو حرکت کند. اين‌ها را گفتم تا بدانيد در يک دوره سخت حرکت مي‌کنيم. 
کي روش تصريح کرد: امروز جام جهاني روسيه هدف کوتاه مدت ماست.بايد براي ميان مدت و بلند مدت فکر کنيم و برايش برنامه داشته باشيم. ۵ اردوي ما در ليگ برگزار مي‌شود و بقيه اردوها بعد از اتمام فصل انجام مي‌شود. ليگ هم تا فروردين برگزار مي‌شود و با اين شرايط فاصله بازي‌ها بيشتر از ۵ روز است و ۶ يا ۷ روز فاصله خواهد بود. تنها استثناي ما در اين بين پرسپوليس است. مثل همه باشگاه‌هاي بزرگ دنيا که به مرحله بالا و خوبي صعود کردند بايد زحمات اين تيم را هم ديد. در منچستر در ۳۰ روز ۱۱ بازي انجام داديم. اگر مي‌خواهيد در آن سطح باشيد بايد تلاش کنيد. همچنين بايد بگويم که ما با سازمان ليگ مسائل را مطرح کرديم و سعي مي‌کنيم بهترين راهکار را انجام دهيم. الان ديگر کار سازمان ليگ است تا با مشورت با باشگاه‌ها بهترين برنامه را طراحي کند. دقيقا نکته کليدي اين است که وقتي اين برنامه تائيد و نهايي شد هيچ فرد يا باشگاهي برخلاف آن اظهار نظر نکند.
سرمربي تيم ملي ادامه داد: از امروز به فکر جام جهاني ٢٠٢٢ قطر باشيم. برنامه خود را ديروز به فدراسيون تحويل دادم. در اين برنامه نهايي منافع همه باشگاها از جمله پرسپوليس که در ليگ قهرمانان صعود کرده، ديده شده است.اين برنامه تحويل فدراسيون شده که در آينده کسي به بهانه اطلاع نداشتن از آن مانع اجراي آن نشود، بايد ياد بگيريم که به عقايد هم اخترام بگذاريم.همه امروز به خاطر صعود به جام جهاني هيجان زده هستند و توجهي به اين برنامه ندارند اما ممانعت از اجراي اين برنامه مي تواند موفقيت تيم ملي را با مشکل روبرو کند و هواداران ناراحت خواهند شد.مي خواهم بگويم که در ۴۸ ساعت گذشته همه مي‌گوييد دومين صعود متوالي به جام جهاني است. الان بپرسيد بعدش چي؟ برنامه‌تان براي آنجا چيست؟
کي روش خطاب به سردبيران ورزشي عنوان کرد: اميدوارم شما خبرنگاران چند دقيقه وقت بگذاريد و از امکانات ما بازديد کنيد. اگر از زمين تمرين رد شويد، متوجه مي شويد که براي انجام تمريناتمان بايد تجهيزات  را تکميل کنيم. دعوت مي کنم که ساختمان  مرکز ملي فوتبال را هم به عنوان ميراث ماندگار فوتبال ايران ببينيد. در اين ساختمان به شما نشان مي دهم که دپارتمان هاى فنى براى تمام فوتبال ايران آماده است. اميدواريم شاهد امکانات ريکاورى بازيکنان و جايگاه هايي که براي آن ها در نظر گرفته ايم باشيد.
کي روش افزود:برزيل و پرتغال از نظر توسعه فوتبال در سطح بالاتري قراردارند. نگرش و نگاه من اين است  که بهترين تيم آسيا از نظر رده بندي هستيم اما آيا اين کافي است؟ بايد با بهترين تيم‌هاي دنيا رقابت کنيم. ادامه اين روند ثابت يعني اينکه روي يک خط صاف پيش مي‌رويم. آلمان، پرتغال هيچ کدام دست از کار نمي کشند و همه در حال ادامه دادن پيشرفت هستند. در 10 سال اخير اگر پيشرفتي داشته باشيم بازهم تفاوت همان هست. احتياج به اين داريم که موشک پيشرفت سوار شويم و از آن استفاده کنيم.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس